We zijn verhuisd!

Ik kan het bijna zelf niet geloven, maar we zijn verhuisd! De laatste update is al van een tijdje geleden, dus we hebben weer een heleboel te vertellen.

Laten we beginnen met het belangrijkste: ja, wij wonen nu echt in het gebouw. Nee, we wonen nog niet in ons definitieve appartement. Ja, het is een beetje behelpen. Nee, dat vinden wij niet erg. We zijn gewoon zo blij dat we nu eindelijk in het gebouw wonen. De afstand, en vooral de file, tussen Merksem en Hemiksem begon echt door te wegen. Die tijdverspilling valt nu weg, waardoor we veel flexibeler kunnen werken in het gebouw.

We hebben nu een soort studio ingericht als woning. De lieve buren van mijn ouders schonken ons hun oude keuken, inclusief alle toestellen. Voor een tijdelijke keuken zijn we dus ongelooflijk goed uitgerust. Geloof het of niet, maar we hebben nu eigenlijk een grotere keuken dan in ons vorige appartement. In de vroegere toiletten hebben we een opbouwdouche neergezet, we hebben warm water aangesloten op de gootsteen daar, en toiletten waren er al genoeg. Twee losse verwarmingselementen op elektriciteit voor de keuken en badkamer en klaar is kees. Of dat dachten we toch.

Net voor de kerstvakantie lieten we een loodgieter de gasketel terug opstarten. Eigenlijk net twee dagen te laat, want het weer was net gekeerd, waardoor het binnen ijskoud was, en buiten een stuk warmer. Hierdoor condenseerde het binnen enorm, waardoor onder andere de sierlijsten in de gangen beschadigd zijn. Een extra to-do voor op ons lijstje dus. Maar wat waren we blij dat de verwarming eindelijk aankon. We konden nu eindelijk verhuizen! Helaas was de vreugde van korte duur, want het co-alarm meldde ons al snel dat er iets mis was. De pijp naar buiten was blijkbaar niet goed aangesloten, want in plaats van de condensrook uit onze schouw te zien komen, kwam deze vanonder het dak vandaan. Foute boel dus. De verhuis die we mooi gepland hadden in ons kerstverlof kon niet doorgaan.

Gelukkig kon er een nieuwe aansluiting gemaakt worden snel na het kerstverlof, en konden we onze verhuis een paar weken opschuiven. En nu zitten we hier, deze tekst te schrijven, in ons eigen gebouw. Helemaal klaar voor nieuwe avonturen!

6 reacties op “We zijn verhuisd!”

1. Smedts avatar
    Smedts

Wanneer denken jullie te openen? Een klein evenement (60 jaar geleden gehuwd op 4/5 in gemeentehuis)….

1. oudgemeentehuishemiksem avatar

Helaas nog niet meteen. We hebben nog veel te verbouwen, en plannen volledig te openen in de lente of zomer van 2024, als de werken op de gemeenteplaats voorbij zijn.

2. Sinne avatar
    Sinne

nog veel succes en laat het zeker weten als jullie opengaan.

3. Etienne Tassenoy avatar
    Etienne Tassenoy

Ik zag uw papa Berend deze ochtend bovenop een berg isolatiemateriaal staan, goed voor een BEN (Bijna Energie Neutrale woning). Nu de werken op de Gemeenteplaats stilaan het einde bereiken ziet men alles opschieten. We zien uit naar de opening. Van zodra de reservaties open gaan, reserveren we.